-
-
Logga in
-
Varukorg
-
Till kassan
Hem
/
|
Köp- och allmänna villkor
- Köp- och Allmänna villkor (webbutik)
- Bedrägeri
- Prisgaranti
- Information om pakethantering
- Collectors Checkout
- Collector Checkout Företag
- Orderbekräftelse
- Orderstatus
- Felaktigt köp
- Reklamationer
- Reklamation för transportskador
- Normal Leveranstid
- Outlöst paket, inte uthämtat paket
- Frakt och avisering
- Fraktpriser
- Beställningar utanför Sverige
- Fel i publicering, prisjusteringar och tekniska fel
- Åldersgräns
- Om cookies
- Säkerhet vid betalningar
- Råd om produkter
- Pris och Moms
- Byte/Ångerrätt
- Presentkort
- Köp- och Allmänna villkor (butik)
Köp- och Allmänna villkor (webbutik)
1.1. Bedrägeri
Av säkerhetsskäl sparas din IP-adress när du genomför köp i webbshopen. Alla försök till falska orders eller bedrägerier kommer att polisanmälas.
1.2. Prisgaranti
Vi matchar alla eventuella priser, erbjudanden eller kampanjer. Dock gäller de köpvillkor som prisgarantin kommer ifrån. Detta kan inte åberopas i efterhand när order är lagd.
Exempel på köpvillkor:
Du köper en vara hos oss för 499 kr (fraktfritt), du hittar denna vara i en annan webbshop för 449 kr, om de har fri frakt gräns på 500 kr så läggs deras fraktavgift (säg 69 kr) på 449 kr = 518 kr. I detta fall blir vi billigast och du betalar 499 kr. Om fraktfri gräns varit 399 kr hos den andra webbshopen så hade du fått produkten för 449 kr från oss inklusive frakt.
För att få pris enligt prisgaranti måste du skriva in detta i noteringsfältet och hänvisa till en gällande webbshop med en länk för alla produkter som du önskar få prisgaranti för. Produkten måste även finnas i lager i den önskade storleken/smaken och färg om dessa kriterier finns för produkten där ni åberopar prisgarantin ifrån.
Prisgarantin gäller inte under dessa förutsättningar om det är en utländsk webbshop eller en webbshop som har rea på aktuell vara på grund av kort/utgånget datum.
1.3. Information om pakethantering
För din trygghet så kontrollvägs din beställning genom hela transportkedjan.
1.5.Collectors Checkout
I samarbete med Collector Bank AB erbjuder vi betalning med Collector Checkout. Collector Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. Kort- och bankbetalning sker smidigt utan att du behöver lämna sidan.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.
För att kunna välja faktura eller delbetalning måste du ange din folkbokföringsadress som leveransadress och du ska ha fyllt 18 år vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
På minasidor.collector.se kan du se alla dina obetalda fakturor från Collector Bank.
1.6. Collector Checkout Företag
I samarbete med Collector Bank AB erbjuder vi betalning med Collector Checkout. Collector Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Ni bestämmer själva vilket betalsätt ni vill använda i kassan, innan ni bekräftar köpet. Kortbetalning sker smidigt utan att ni behöver lämna sidan.
Faktura eller delbetalning innebär att ni får levererat varorna innan ni betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till er. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan ni bekräftar köpet.
Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
1.11. Orderbekräftelse
När du har fullgjort din beställning skickas en orderbekräftelse till e-postadressen som uppgavs vid beställningen.
Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser okej ut, skulle det vara något du undrar över, kontakta då vår kundtjänst. Det är bra om du sparar din orderbekräftelse för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst, när du kontaktar oss är det bra om du har ditt ordernummer tillhands.
Har du inte fått en orderbekräftelse ber vi dig kontrollera din skräppost.
1.12. Orderstatus
*Behandlas* betyder att väntar på att bli behandlad. *Utskriven* betyder att ordern är utskriven och väntar på att bli plockad och packad.*Felaktig/Retur* Betyder att ordern inte gått igenom av någon orsak. *Klar på väg* din order har gått iväg för leverans.
1.13. Felaktigt köp
Vid eventuellt felaktigt köp i webbutiken, kontakta vår kundtjänst. Ha gärna ditt ordernummer tillhanda för snabbare hantering. Vi kan inte garantera att det felaktiga köpet kan rättas till, då din order redan kan vara plockad.
1.14. Reklamationer
Om ni skulle upptäcka något felaktigt med er order vid leverans, kontakta kundtjänst snarast möjligast för eventuell reklamation. För att skapa en snabbare hantering av ert ärende ber vi er därför att bifoga ordernumret reklamationen gäller, en bild på den felaktiga/skadade varan, era kontaktuppgifter samt en beskrivning som förklarar vad som har skett eller vad ni är missnöjd med.
Reklamationer gällande varor från GASP och Better Bodies behövs även PO-numret bifogas. Detta nummer finns utskrivet på varans tvättrådsetikett.
Vid frågor kontakta vår support
order@bodyscience.se 031 – 160 000
För info om öppettider se Öppettider
1.15. Reklamation för transportskador
Skulle du upptäcka en skada på försändelsen, gör en anmälan på detta omedelbart till posten/leverantören. Hämta aldrig ut skadat gods utan att göra en skadeanmälan direkt på plats. Du skall få en blankett på plats som du fyller i direkt. Kontakta oss för vidare information. Enbart skadad förpackning godkänns inte som reklamation.
1.16. Normal Leveranstid
Normalt sett har du ditt paket inom cirka 1-4 arbetsdagar. Lördag, söndag och helgdagar räknas inte in. Reservation för leveranser till nordligaste delarna av Sverige kan ta en dag ytterligare. OBS! Leveranstiden kan vara något längre på t.ex. viktskivor, skivstångset och tyngre gymredskap. Räkna med cirka 1-4 veckors leveranstid. Mindre orders med restnoterad produkt skickas när alla varor finns i lager. OBS! Postens liggetid för paket är 14 dagar hos ombuden. Efter det skickas paketet automatiskt tillbaka till oss och då blir detta ett outlöst paket för dig. Vi kan förlänga liggetiden om du anmäler detta till oss i god tid innan paketets liggetid på 14 dagar har utgått.
1.17. Outlöst paket, inte uthämtat paket
Har inte paketet hämtats ut inom 14 dagar och det går i retur till MM Sports så har MM Sports rätt att debitera kund för kostnader gällande frakt, returfrakt, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften är 250 kr.
1.18. Frakt och avisering
Postpaket med avisering Vi använder oss av posten som vår leverantör av din order. Du får en föravisering med kolli-id via angiven e-postadress i din profil, med hjälp av kolli-id kan du spåra ditt paket via postens hemsida www.posten.se. Har du angett ditt mobilnummer i din profil skickas en SMS-avisering till dig när din order ankommer till postens utlämningsställe, posten hanterar all SMS-avisering, vi kan inte ändra/återsända detta i efterhand, saknas fullständigt mobilnummer skickas en brev avisering istället.
1.19. Fraktpriser
Gäller inom Sverige. För beställningar upp till 498 kr = 29 kr. För beställningar över eller lika med 499 kr = Fri frakt!
1.20. Beställningar utanför Sverige
Norska kunder hänvisar vi till: https://www.mmsports.no/home.php
1.21. Fel i publicering, prisjusteringar och tekniska fel
Vi förbehåller oss rätten till korrigering av prisuppgifter, dokument, grafik, texter med mera som skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar på grund av exempelvis förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar, lagerförändringar och eventuella tekniska fel i webbshopen, browser eller server.
1.22. Åldersgräns
Åldersgränsen vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 14 dagars öppet köp. Kontakta oss så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.
1.23. Om cookies
Frågor om våra cookies hänvisas till vår integritetspolicy.
1.24. Säkerhet vid betalningar
Vi sparar ALDRIG några uppgifter gällande ditt kontokort! All information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL/HTTPS).
1.25. Råd om produkter
Alla produkter som via säljer via webshopen www.bodyscience.se kan användas i Sverige, vissa produkter skall dock inte användas av elittävlande eller personer där arbetspositionen kan vara utsatt. Dessa produkter har en varningstext om detta i produktinformationen i webbshopen. Känner du dig osäker kan du kontakta oss och rådfråga om vad som gäller för just den produkt du är intresserad av.
Tänk på att kosttillskott inte skall ersätta din normala kost utan skall ses som ett komplement.
1.26. Pris och Moms
Samtliga priser är inklusive moms. Böcker/DVD 6% • Kosttillskott 12% • Kläder/tillbehör 25%. Skulle momssatserna ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser till motsvarande momssats.
1.27. Byte/Ångerrätt
Som kund hos oss har ni alltid fria returer och ångerrätt inom 14 dagar när ni handlar online – och detta gäller från och med den dag som ni har mottagit ordern. Varan som returneras måste vara i obrukat och oförändrat skick. Observera att öppet köp och ångerrätt inte gäller intimkläder, till exempel underkläder.
Er retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om man till exempel betalade med betalkort, sätts samma summa tillbaka på betalkortet som användes vid köptillfället när returen mottagits och blivit behandlad. Vid köp mot faktura justeras fakturasaldot när returen mottagits och blivit behandlad. Vid betalning med postförskott behövs kontouppgifter skickas med i samband med returen. Observera att fri retur ej gäller för tyngre gymredskap.
Kom ihåg att alltid bifoga medskickad följesedel vid retur. Önskar man att byta vara gör man så att man lägger en ny beställning på hemsidan, samtidigt som den felaktiga ordern returneras.
Kontakta kundtjänst på mail eller telefon för att erhålla retursedel.
order@bodyscience.se 031 – 160 000
För info om öppettider se Öppettider
1.28. Presentkort
Giltighetstid på presentkort är 1 år från inköpsdatum.
Köp- och Allmänna villkor (butik)
2.1. Pris och Moms
Samtliga priser är inklusive moms. Böcker/DVD 6% • Kosttillskott 12% • Kläder/tillbehör 25%. Skulle momssatserna ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser till motsvarande momssats.
2.2. Ångerrätt
Ångerrätt 14 dagar efter det att varorna är mottagna.
2.3. Kundtjänst, öppettider
2.4. Personuppgifter – GDPR
Företaget är personuppgiftsansvarigt för behandling av de personuppgifter som Du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla kundrelationen och eventuellt för marknadsföringsändamål av annat företag. Du kan begära att personuppgifter rättas eller tas bort.
Personuppgiftsansvarig: MM Sports AB, Telefon: 031-16 00 00, E-post: info@mmsports.se, Org. nr: 556841–0343.
2.5. Kataloger, nyhetsbrev och trycksaker
När du genomför ett köp hos oss kan du välja om du vill ha vårt nyhetsbrev via e-post med trevliga erbjudanden och eventuella tävlingar med fina priser. SMS-utskick, kataloger och trycksaker kan komma att skickas ut till registrerade kunder. Vill du inte ha dessa går det att välja bort dessa typer av utskick på din kontosida, alternativt mejla till vår kundtjänst.
2.6. Kontakt
MM Sports AB Askims Verkstadsväg 9, 436 34 Askim
Telefonväxel: 031-160 000
Gällande support på order, produkter eller övriga frågor: order@bodyscience.se